Centraal in de activiteiten van Algrafia staat de grafische vormgeving

Deze vraagt, naast scholing en vakmanschap, rijkdom aan ideeën en creativiteit.

Maar grafische vormgeving staat nooit op zichzelf. Zij is steeds gericht op de boodschap en het gezicht van een bedrijf of instelling. Daarom start elke opdracht met een verkenning en analyse van de feitelijke wensen en behoeften.

Op basis van de resultaten van dit vooronderzoek wordt een briefing met behulp van geavanceerde apparatuur vertaald in grafische ontwerpen. Om tot het gewenste resultaat te komen is dus topcreativiteit nodig in combinatie met een gedegen kennis van marketing. Dit geldt met nadruk voor de ontwikkeling van een advertentiecampagne of een huisstijl, zoals in een volgend hoofdstuk wordt toegelicht.

Als voorbeeld van onze activiteiten noemen wij: advertenties in zwart-wit en kleur, logo, vignet of beeldmerk, briefpapier, volgblad, enveloppen, formulieren, naamkaartjes omslagmappen, folders, brochures, periodieken, jaarverslagen, boekomslagen en binnenwerk- affiches, handmatig getekende illustraties van producten als meubels, juwelen of horloges in zeer uiteenlopende stijlen, familiedrukwerk, beursontwerp, naamplaten, lichtreclames en autobeletteringen, adviezen en ontwerpen met betrekking tot het design van het interieur en exterieur van winkels en bedrijven, groot tot klein, fotografie, reclameborden, spandoeken drukwerkbegeleiding en natuurlijk websites.

Tekeningen
Door middel van tekeningen maken wij uw advertentie of website vaak nog opvallender!
Klik hier om een aantal van onze tekeningen te bekijken. 

Een kleine selectie uit ons werk
Klik op de plaatjes hieronder om een uitvergroting ervan te bekijken.